Święto Chorągwi Łódzkiej 2012

Drukuj

7-9 września w Pabianicach odbyło się Święto Chorągwi Łódzkiej ZHP "Zakochaj się w harcerstwie" na którym bawiło się ponad 1000 harcerzy a wśród nich 12ŁDH. Niestety z Dwunastki mimo obietnic pojechało bardzo mało osób, które i tak bawiły się rewelacyjnie. Zbiórka była o 17 na Placu Niepodległości, około godziny 18 byliśmy już na miejscu i jak najszybciej wzięliśmy się za rozstawianie namiotów (pomogli nam w tym harcerze z innego hufca i roztawili dwa na trzy namioty). Później zjedliśmy kolacje i udaliśmy się na koncert rozpoczynający, na którym zagrały między innymi takie zespoły jak: ,,Muchy w Butelce" i EKT Gdynia. Ponieważ z 12 ŁDH pojechało mało osób, zostaliśmy połączeni ze 117 ŁDH. Następnego dnia o 9 wyruszyliśmy na zajęcia programowe (w patrolach). Dla harcerzy przygotowane były aż 42 punkty, na których było między innymi : tenis ziemny, ścianka wspinaczkowa, paintball, tańce, żeglarstwo, krótkofalarstwo, zajęcia cyrkowe, tworzenie biżuterii, wchodzenie na skrzynki itd. Zajęcia z bloku- pasji skończyły się około 14, od razu po nich udaliśmy się na obiad, na który czekaliśmy w kolejce około 2 godzin. W czasie kiedy czekaliśmy na obiad spotkaliśmy dwie osoby z obozu a mianowicie druha Miłosza Kazułę i druha Darka Kubickiego (którzy wysyłają gorące pozdrowienia dla 12 ŁDH!). Po obiedzie udaliśmy się na zajęcia z działu Umiejętności. Ponad 360 harcerzy w tym samym czasie i praktycznie w tym samym miejscu uczestniczyło w trzech grach: INO, Harcerskim Biegu Terenowym i grze Ekologicznej (rewelacja). Po powrocie czekała na nas nasza drużynowa (Królik smile), która zabrała Dwunastkę na kominek, podczas którego rozmawialiśmy o Szarych Szeregach. Pod koniec Iza Szulecka złożyła przyrzeczenie harcerskie (GRATULUJE!). Rano wszyscy harcerze udali się na msze polową- następnie uczestnicy i organizatorzy święta ruszyli (z balonami) na paradę podczas której szliśmy ulicami wesoło podśpiewując. Po powrocie odbył się apel kończący tegoroczne Święto Chorągwi. Po wszystkim wróciliśmy do Łodzi nie mogąc się już doczekać następnego święta. Tych których nie było mają czego żałować bo było SUPER!

Początek roku harcerskiego 2012/2013

Drukuj

3 września 2012 w Parku im. generała Mariusza Zaruskiego odbyło się rozpoczęcie roku harcerkiego hufca Łódź-Widzew. Oczywiście nie zabrakło na nim 12 ŁDH, która stwiła się w dość dużej grupie (oby tak dalej!). Całość zaczeła się około 18:00, zostaliśmy podzieleni wtedy na grupy. W zespołach musieliśmy odpowiedzieć na pytania z karty patrolowej, ale żeby nie było tak łatwo, aby uzyskać odpowiedzi na pytania trzeba było sie przemieszczać po parku, a mieliśmy na to pół godziny. Po upłynięciu 30 minut wszystkie grupy spotkały się na wyznaczonym miejscu, gdzie wspólnie czytaliśmy odpowiedzi. Po przeczytaniu wszystkich odpowiedzi odbył się apel rozpoczynajacy rok harcerski. Na apelu była cała masa spraw, ale myślę, że dla całej Dwunastki najważniejsze jest to, że druhna Agata Królak została mianowana drużynową 12 Łódzkiej Drużyny Harcerskiej im. Stanisława Konarskiego! ( GRATULUJEMY !!! ) Wszystko skończyło się około 19:00 . Sądzę, że to rozpoczęcie bylo owiele lepsze niż rok temu

smile

Zakończenie roku harcerskiego 2011/2012

Drukuj

23 czerwca w Parku na Młynku odbyło się zakończenie roku harcerskiego - noc świętojańska. Tak jak zawsze 12 ŁDH chętnie wzieła w nim udział. Niestety nie było nas najwięcej bo tylko 6 osób + kadra i Mama Marcela ale ,i tak lepiej niż rok temu, bo były wtedy tylko trzy osoby. Zakończenie rozpoczeło sę o 15:30, dowiedzieliśmy się wtedy, że będzie to w formie gry terenowej i że będziemy chodzić w patrolach. Nie mogliśmy się niestety dobrać sami, bo na drzewach wisiały już kartki z listami osób w danym patrolu. Na chwilę obecną musieliśmy znaleźć siebie na liście, a następnie przy niej stanąć. Po chwili wytłumaczyli nam, co mamy robić dalej. Mianowicie naszym zadaniem było szukać różnych placówek dookoła stawu. Na każdej z nich czekało na nas zadanie, jeśli wykonaliśmy je dobrze dostawaliśmy w nagrodę jeden składnik do naparu. Na placówkach były m.in.: doświadczenia z ogniem i wodą, zabawy,gry na spostrzegawczość itp. Głównym celem zakończenia roku było poznanie różnych tradycji związanych z nocą świętojańską poprzez zabawę. Około 18:30 wszystkie patrole miały stawić się w wyznaczonym miejscu, gdzie odbyło się podsumowanie, wyznaczenie zwycięskiego patrolu i wręczenie Widzewskich Bolków. Niestety żaden patrol nie zdobył wszystkich składników do naparu, ale za to ogłoszono wyniki plebiscytu ,,Widzewskie Bolki" ( które znajdziecie na - http://zhpwidzew.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=726&Itemid=125 ) Całość skończyła się około 19:00. - Ci których zabrakło na zakończeniu niech wiedzą że mają czego żałować wink

I KoBZa

Drukuj

Ostatni tydzień wakacji zastępowi i podzastępowi postanowili spędzić po harcersku, a mianowicie na I KoBZie (Konstantynowskim Biwaku Zastępowych). Na biwak zapisanych było sześć osób, z czego pojechała piątka (jedną osobę musieliśmy niemal wyciągać z domu). Po dotarciu na miejsce od razu złapaliśmy namioty, które wcale nie były tak proste do rozłożenia. Niestety nie zdążyliśmy rozłożyć drugiego namiotu, i Darek (jedyny chłopak) musiał jedną noc spędzić w przedsionku. Oprócz tego mieliśmy wieczorem jeszcze krótkie zajęcia i gościa (dh Kubę Jędrzejczaka).
Następnego dnia po śniadaniu odbyła się gra ,,W poszukiwaniu klucza wiolinowego" (w poszukiwaniu Andrzeja). Gra liczyła kilka kilometrów, więc jak wróciliśmy, byliśmy strasznie głodni i pierwsze co zrobiliśmy, to poszliśmy zjeść obiad. Niestety musieliśmy na niego trochę poczekać, bo dopiero Dama wzięła się za gotowanie. My, żeby nie marnować czasu, przebrałyśmy się w kostiumy i poszłyśmy się kąpać. Po obiedzie przyjechała do nas Karolina, która poprowadziła nam zajęcia z samarytanki. Niestety dzięki naszej (kochanej) Drużynowej niektóre osoby były ciągle pytane ;)
Po skończonych zajęciach Agnieszka i Darek/Dama/Daria  wzięli się za rozstawianie ogniska, niestety nie szło im to najlepiej, więc Andrzej musiał im pomóc. Po kolacji przebraliśmy się w mundury, a później poszliśmy na ognisko, na którym omawialiśmy rolę lidera. Oprócz tego naszym zadaniem było wymyślenie funkcji w zastępie.
Następnego dnia od rana mieliśmy głównie zajęcia z zadań zespołowych. Naszym zadaniem było w ciągu godziny pozbierać jabłka a następnie rozdzielić je na jadalne dla ludzi i dla zwierząt. Oprócz tego dostaliśmy kartę do wypełnienia, gdzie trzeba było szczegółowo napisać co robiliśmy (w punktach) i jak nam się współpracowało. Po wykonaniu zadania została nam godzina do obiadu, więc był czas, aby Agnieszka przeprowadziła swoją zbiórkę na temat muzyki, która według mnie wyszła super. Po zjedzeniu obiadu były zajęcia na temat pisania konspektów i planów pracy. Gdy zajęcia się skończyły mieliśmy za zadanie napisać dwa konspekty i mieliśmy na to godzinę. Godzinę później wszyscy zebrali się w jedno miejsce i dawali swoje konspekty do sprawdzenia.

Niestety okazało się, że planowanie zbiórek nie jest nasza dobrą stroną i prawie każdy miał coś do poprawienia. Wszystkie osoby które według Królika napisały dobrze konspekt miały pomagać tym, którym poszło trochę gorzej. W czasie poprawiania konspektów przyjechali do nas kolejni goście - Magda Kalisiak/Latex (Zygmunt) i Krzysiek Jędrzejczak (Karolina), którzy poprowadzili nam zajęcia z gawędy. Chwilę przed ich przybyciem Agnieszka otworzyła Szarą Lilijkę i nie za bardzo udzielała się w zajęciach. Niestety niektóre osoby nie zachowywały się najlepiej. W nocy odbyło się ,,biegające'' przyrzeczenie Kasi (jeszcze raz GRATULUJĘ !!!)
Rano były zajęcia między innymi z : SIS-u i Historii, ale większą część czasu poświęciliśmy na Szare Szeregi. W trakcie zajęć Natalia (Ja) i Klaudia pojechały na obchody z okazji 73. rocznicy wybuchu II Wojny Światowej, gdzie reprezentowały Chorągiew Łódzką.
Po powrocie przyszedł czas na intensywne sprzątanie, pakowanie się i składanie namiotów. Całość skończyła się około 16:00. Cały biwak uważam za bardzo udany i kreatywny grin

Bzzzyk 2012

Festiwal Piosenki Harcerskiej- Suchy Bzzzyk 2012

W piątek 16 marca 12 ŁDH pojechała na Festiwal piosenki harcerskiej (Suchego Bzzzyka 2012), który odbył się tak jak rok temu w Łagiewnikach. Pierwszy dzień był głównie organizacyjny chociaż pod wieczór odbyła się pierwsza kategoria - 'suchar'. Naszego suchara napisaliśmy na zbiórce harcerskiej z Magdą Kalisiak i nazwaliśmy go ,, Kura w toalecie ". Drugi dzień minął w mgnieniu oka. Przed obiadem mieliśmy różne zajęcia np. taneczne, z gry na różnych instrumentach, z języka migowego itp. Po obiedzie mieliśmy casting, który według mnie wyszedł nam rewelacyjnie, oprócz tego że pomyliliśmy orła białego ze srebrnym, ale trudno. Pod wieczór przyszedł czas na następną kategorie- dowolną. Jako piosenkę dowolną zaśpiewaliśmy ,,Ostatnią nockę " do której się bardzo długo przygotowywaliśmy. Później czekała nas do zaśpiewania ostatnia piosenka - ,, Harcerskie Ideały " z kategorii piosenki harcerskiej. Po obejrzeniu wszystkich występów cała 12 ŁDH udała się na dwór, gdzie kilka osób z drużyny dostało barwy. W nocy na sali gimnastycznej odbył się koncert dla chętnych. Oprócz tego z samego rana Agnieszka Terenowicz złożyła przyrzeczenie harcerskie. Trzeciego dnia tak jak pierwszego panował istny chaos dlatego że wszyscy sprzątali, pakowali się robiąc przy okazji bałagan. Ponieważ pakowanie i sprzątanie nie szło nam najlepiej, drużynowa z pomocą Uli Arendt zrobiła nam alarm rysztunkowy, który dla niektórych nie skończył się najlepiej. Później przyszedł czas na wyniki okazało się, że nasza drużyna zdobyła 2 miejsce w kategorii suchara i PIERWSZE W KATEGORII DOWOLNEJ. Całość skończyła się około 13-14.